LEVEL 286

Vyšlo: 25.04.2018 /
Kód produktu: 88136 /
Záruka: 2 roky
Tisk - V úvodníku předešlého čísla Levelu jsme se radovali z toho, jak vydání her typu Chuchel nebo Kingdom Come: Deliverance vzbudilo zájem tuzemských mainstreamových médií o hry a herní průmysl obecně. Nyní na to můžeme plynule navázat s vyjádřením radosti nad tím, jak si tuzemské hry užívají pozornosti mainstreamových médií i v zahraničí. Důvod? Těsně po uzávěrce dubnového čísla Levelu totiž výše zmíněná hra Chuchel od Amanita Design zvítězila v kategorii „Nejlepší vizuální zpracování“ při vyhlašování prestižních cen IGF Awards.
LEVEL 286 LEVEL 286
Časopisy Krabicové vydání
Není skladem
99 Kč

Podrobné informace


STŘÍDÁNÍ GENERACÍ

 

Otázka, zda se mezi hráči začnou postupem času tvořit generační propasti, je zřejmě už nějakou dobu vyřešena. Zatímco ještě kolem roku 2000 bylo herní publikum víceméně homogenní a jeho preference, ať už žánrové nebo platformové, se přelévaly hromadně tu na jednu, tu na druhou stranu, dnes je situace úplně jiná. Začal to Minecraft. Hra, na kterou matadoři herní scény koukali zprvu nedůvěřivě – jak si může někdo vůbec dovolit vydat hru, která vypadá takhle? Copak náš průmysl nebyl odjakživa technologickým lídrem? Jenže pak se ukázalo, že o generaci mladším hráčům je to tak nějak jedno. Svoboda a kreativita, kterou Minecraft nabízel a nabízí, je zaujala více než technologická dokonalost. Dnes už se nikdo nepozastavuje nad tím, že ti, kteří s hrami začínali v 80. a 90. letech, nechápou fascinaci o generaci mladších hráčů fenomény jako PUBG nebo Dota.

Je to vlastně přirozené. Hry byly až donedávna příliš mladé odvětví na to, aby se generační rozdíly mezi hráči výrazněji objevily, ale teď už to neplatí. Ostatně stačí se podívat třeba na náš článek o nadějných herních milionářích, který najdete v tomto čísle. Jména jako Richard Garriott, Peter Molyneux nebo dokonce i Gabe Newell v něm zaznívají už jen na okraj, jako připomenutí starých pionýrů. Nové naděje se rekrutují jinde a není bez zajímavosti, že většina z nich hry přímo nevyvíjí. Zdroje jejich příjmů vyplývají z herní komunity a kultury. O to zajímavější ale může být jejich další vývoj.

V Levelu ho budeme napjatě sledovat. Možná i proto, že řadě z nás už doma vyrůstá generace hráčů, kterou nebudou chápat dnešní fanoušci Fortnite nebo DayZ.


OBSAH:


REDAKCE:

  • Editorial
  • Měsíc v kuse
  • Jukebox – Piotr Musiał: Frostpunk
  • Jukebox – Surviving Mars
  • Redakční dotazník
  • Outro – Detroit: Become Human

RADAR

  • Call of Duty: Black Ops 4
  • Beat Saber
  • Jízdní řád

RECENZE

  • Detroit: Become Human
  • Conan Exiles
  • Battletech
  • Dead in Vinland
  • Nintendo Labo
  • City of Brass
  • Frostpunk
  • Total War Saga: Thrones of Britannia
  • The Inpatient
  • The Red Strings Club

DESKOVÉ HRY

  • 18CZ
  • Legendy země Euthie

TÉMA

  • Budou někdy videohry bez bugů?
  • Když se načančám…
REAKTOR

  • Jáma pekel: Mistři z garáží vs. Korporace
  • Za 5 minut 12: A zase to Nintendo!
  • Wolfův revír: Hozená rukavice
  • Továrna na sny: Konec dánské mise
  • Den poté: Těším se na nové příběhy v DayZ

ROZHOVOR

  • Susan Gold

FENOMÉN

  • Pod povrchem videoher
  • Vlivní, bohatí a mladí
  • Divoký rok s PUBG
  • Výtvarka: testováno na hráčích

DÍLNA

  • Simulátor bezdomovce
  • Felix af Ekenstam & Midjiwan
  • Hra se smrtí

RETRO

  • Making of – Prince of Persia: The Sands of Time
  • Osobní legendy: Ondřej Plíva
  • Rybkova nora: Staré home-made počítače
  • Retronaut: Jazz Jackrabbit
  • Retrosága: God of War
  • Tenkrát poprvé: A pak se zjevil boss

TECH

  • Novinky
  • Zrozeni příliš brzy
  • HP Omen X 17
  • HTC Vive Pro
  • Sliby chyby: Kreativní periferie od Nintenda

Foto & Video