LEVEL 285

Vyšlo: 25.04.2018 /
Kód produktu: 87692 /
Záruka: 2 roky
Tisk - V úvodníku předešlého čísla Levelu jsme se radovali z toho, jak vydání her typu Chuchel nebo Kingdom Come: Deliverance vzbudilo zájem tuzemských mainstreamových médií o hry a herní průmysl obecně. Nyní na to můžeme plynule navázat s vyjádřením radosti nad tím, jak si tuzemské hry užívají pozornosti mainstreamových médií i v zahraničí. Důvod? Těsně po uzávěrce dubnového čísla Levelu totiž výše zmíněná hra Chuchel od Amanita Design zvítězila v kategorii „Nejlepší vizuální zpracování“ při vyhlašování prestižních cen IGF Awards.
LEVEL 285 LEVEL 285
Časopisy Krabicové vydání
Není skladem
99 Kč

Podrobné informace

 

NEJSME ŽÁDNÍ LOSEŘI


V úvodníku předešlého čísla Levelu jsme se radovali z toho, jak vydání her typu Chuchel nebo Kingdom Come: Deliverance vzbudilo zájem tuzemských mainstreamových médií o hry a herní průmysl obecně. Nyní na to můžeme plynule navázat s vyjádřením radosti nad tím, jak si tuzemské hry užívají pozornosti mainstreamových médií i v zahraničí. Důvod? Těsně po uzávěrce dubnového čísla Levelu totiž výše zmíněná hra Chuchel od Amanita Design zvítězila v kategorii „Nejlepší vizuální zpracování“ při vyhlašování prestižních cen IGF Awards. V tuzemských médiích se psalo o tom, že jde o ekvivalent herního Oscara, ale to je pouhá mediální zkratka, která nemá s realitou nic společného.


Žádní herní Oscaři totiž neexistují, ale na tom nezáleží. Co ale existuje, je činorodá a velmi kreativní vývojářská scéna v ČR a SR, která produkuje tituly, o které je po celém světě zájem. Jsou zajímavé nebo unikátní nejenom vizuálně (Chuchel) a koncepčně (Kingdom Come), ale i svým zpracováním (Mashinky), přístupem k vývoji (Novus Inceptio), ztvárněním nápadu (Factorio) nebo kombinací všeho ostatního. Sledovat na vlastní oči, jak obrovský zájem ze všech stran budí během GDC v USA rytmická VR hra Beat Saber od studia Hyperbolic Magnetism, je pocit k nezaplacení.


ČR a SR jsou, z hlediska prodeje her, malinkaté trhy, na kterých nikomu nezáleží, ale z hlediska vývoje her je tomu přesně naopak. O hry tuzemských vývojářů je zájem, nejenom ze strany vydavatelů, ale hlavně ze strany hráčů. V řadě případů jsou „jiné“, zajímavé, neotřelé nebo technologicky na špici. Jediné, co zdejší scéně chybí, aby se mezinárodně prosadila podobně jako ta polská, je zájem státních institucí, které si snad časem uvědomí, že herní průmysl je stejně důležitý jako ten filmový. A tím nemyslíme finanční podporu, ale obyčejné přiznání si, že tvorba her je skutečný „průmysl“, ne jenom zájmová činnost několika nadšených bláznů, jak tomu bylo v dobách svazarmovských kroužků. Třeba k tomu přispějeme tím, že budeme, stejně jako doposud, informovat o činnosti lokálních vývojářů. Nenechte si tedy ujít rozhovor s tvůrcem Chuchla Járou Plachým, ale i další články v tomto čísle, které se věnují tvorbě tuzemských vývojářů.


OBSAH:


REDAKCE:

  • Editorial
  • Jukebox – Ryan Ike: Where the Water Tastes Like Wine
  • Jukebox – Joel Bille: Fe
  • Redakční dotazník
  • Outro – A Way Out

RADAR

  • The CouncilShadows: Awakening
  • Gwent Homecoming
  • State of Mind
  • Octopath Traveler
  • The Banner Saga 3
  • Long Gone Days
  • Knights of Light
  • Jízdní řád

RECENZE

  • God of War
  • Far Cry 5
  • Sea of Thieves
  • A Way Out
  • Surviving Mars
  • Ni no Kuni II: Revenant Kingdom
  • Q.U.B.E. 2

DESKOVÉ HRY

  • Hypergrid
  • Through the Ages: Nový příběh civilizace

TÉMA

  • Evoluce značky Assassin’s Creed
  • Zprznění známé značky
  • Kouzlo kooperativního hraní

REAKTOR

  • Jáma pekel: Kde jsou všechny ty skvělé hry?
  • Za 5 minut 12: Vyhoštění ruského špióna
  • Wolfův revír: Prokletá synergie
  • Továrna na sny: Konečně comeback!
  • #2Den poté: Miliardové trable

ROZHOVOR

  • Jaromír Plachý

FENOMÉN

  • Neodsuzujte minihry!
  • Vydavatelé nejsou přežitek
  • Roblox: neznámý fenomén za miliardy

DÍLNA

  • Vrtěti hrou
  • Jakub Ryłko & IMGN.PRO
  • Jak na realtime strategii bez válčení

RETRO

  • Making of – Command & Conquer: Tiberian Dawn
  • Osobní legendy: Michal Románek
  • Rybkova nora: Texas Instruments TI-99/4ARetronaut: Laser Squad
  • Retrosága: Driver
  • Tenkrát poprvé: Stříbrná placka s hrou

TECH

  • Novinky
  • Ray tracing v reálném čase
  • Test GeForce NOW
  • Hry jako učebnice pro AI
  • Sliby chyby: Holografické zobrazovače

Foto & Video